wtorek, 20 października 2015

Źródła informacji

Źródła informacji:

  • SMS
  • MMS
  • komunikatory
  • listy elektroniczne
  • portale społecznościowe
  • blogi 
  • reklamy



SMS (Short Message Service)-  usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych (esemesów). SMS wysyła się pod numer abonenta sieci telefonii komórkowej lub stacjonarnej. Wszystkie produkowane obecnie telefony komórkowe i niektóre telefony używane w sieciach stacjonarnych umożliwiają zarówno odbieranie, jak i wysyłanie tego typu wiadomości.





MMS (Multimedia Messaging Service)– rozszerzenie funkcji SMS o możliwość przesyłania multimediów takich jak grafika, animacje, wideoklipy, dźwięki itp. Maksymalna wielkość MMS mogłaby być nieograniczona. Większość operatorów rozszerzyła ograniczenie do 300 kB dla pojedynczej wiadomości - tyle ile maksymalnie mogą obsłużyć terminale. Na początku istnienia usługi użytkownicy zwykle płacili wyższe opłaty już za wiadomości powyżej 100 kB. Obecnie stawka za wysłanie MMSa jest stała bez względu na jego rozmiar.



Dostępne są już także serwisy MMS, pozwalające na zobaczenie bramek z meczów piłkarskich, graficznej prognozy pogody i wielu innych informacji w formie znacznie ciekawszej niż tradycyjna wiadomość tekstowa.




Komunikator internetowy- program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub większą liczbą komputerów, poprzez siecią komputerową, zazwyczaj Internet. Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji, np.:


  • Gadu-gaduumożliwia przede wszystkim prowadzenie rozmów tekstowych, udostępnia również między innymi przesyłanie plików, prowadzenie konferencji i rozmów głosowych. Jest to program typu Adware – darmowy, ale korzystającym z niego użytkownikom wyświetlają się reklamy. 

 

  • Skypeumożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerką internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych za pomocą technologii. Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesył plików.




Poczta elektroniczna, e-mail, potocznie mejl – usługa internetowa, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych. Przykładowe poczty elektroniczne:

  • Gmail 
  • Interia 
  • Onet 
  • WP

    Portale społecznościowe- istnieją w oparciu na zgromadzonej wokół niego społeczności. Tworzą tak zwane media społecznościowe. Użytkownicy mogą ze sobą pisać, dzielić się zdjęciami i poznawać nowych ludzi. Najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce:

  • Facebook – w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami (za pomocą Messengera) i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook.



  • Zanim powstał Facebook był polski serwis społecznościowy, który został uruchomiony 11 listopada 2006. Pierwotnym celem naszej-klasy było umożliwienie użytkownikom odnalezienia osób ze swoich szkolnych lat i odnowienie z nimi kontaktu.




Blog- rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, zazwyczaj uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery.



Reklama- informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz